BOTWISE — czas na nowoczesne zarządzanie wiedzą w organizacji.
W wielu firmach zespoły obsługi klienta codziennie wertują bazy wiedzy w poszukiwaniu odpowiedzi na palące problemy klientów. Jak zwiększyć ich efektywność o 20%?
Z pomocą przychodzi BOTWISE — polskistartup z Wrocławia, który zaprzęga sztuczną inteligencję do zarządzania wiedzą w organizacjach. Za pomocą specjalnego algorytmu łączy różne źródła wiedzy używane w firmie w formie chatbota. Rozmowa z nim z wykorzystaniem języka naturalnego jest bardzo intuicyjna, a dzięki niej wszystkie odpowiedzi znajdziemy w jednym miejscu.
Gdzie sprawdzi się rozwiązanie BOTWISE?
Narzędzie to będzie świetnym rozwiązaniem w działach, które stykają się codziennie z dużymi wolumenami powtarzalnych zapytań. Mogą to być:
- działy obsługi klienta i reklamacji,
- dział pomocy technicznej,
- działy HR.
Takie zespoły często korzystają z wielu różnych baz wiedzy — mogą to być strony na Sharepoint, dokumenty szkoleniowe, FAQs, wewnętrzne notatki w systemie czy wiadomości od lidera zespołu. Przeszukiwanie tych wszystkich miejsc w poszukiwaniu odpowiednich informacji trwa bardzo długo — często cały dzień w skali tygodnia.BOTWISE pozwala na skrócenie tego czasu nawet o 90%.
Platforma jest bardzo intuicyjna w obsłudze, ponieważ wykorzystuje język naturalny. Można zadać pytanie tak, jakby pytało się kolegę z biurka obok, a chatbot błyskawicznie sprawdzi dostępne źródła i pokaże najlepszą odpowiedź, wraz z linkiem do tekstu źródłowego.
Dlaczego warto korzystać w BOTWISE?
Lepsze zarządzanie wiedzą w organizacji ma wiele korzyści. Wspomniane przed chwilą skrócenie czasu wyszukiwania pozwala na:
- Skrócenie średniego czasu rozmowy z klientem i większe zadowolenie z obsługi. Klienci docenią szybką i dogłębną odpowiedź na ich pytania.
- Skrócenie czasu oczekiwania na połączenie z konsultantem. Krótsze rozmowy z klientami pozwolą na obsłużenie dodatkowych klientów przy tym samym czasie.
- Szybsze wdrożenie nowych pracowników
- Zmniejszenie rotacji w zespole. Jedną z przyczyn odejścia z firmy może być zmęczenie wykonywaniem żmudnych zadań, która wpływa na obniżenie motywacji i chęć zmiany pracy.
Jak wygląda wdrożenie w firmie?
Przede wszystkim potrzebujesz zastanowić się, w jakich obszarach firmy chcesz wdrożyć BOTWISE. Konsultanci przeprowadzą Cię przez cały proces analizy i wdrożenia narzędzia.
Wdrożenie wersji standardowej trwa dosłownie kilka minut. Proces ten może się jednak wydłużyć, jeśli będzie potrzeba dodania dedykowanych integracji lub instalacji on-premise w związku z politykę bezpieczeństwa w organizacji. Może to wtedy potrwać od kilku tygodni do miesięcy, w zależności od formalności i procedur po stronie klienta.
Przykłady wdrożenia
BOTWISE to rozwiązanie, które jest już z sukcesem wdrażane w organizacjach. Jednym z zadowolonych klientów jest innogy Polska S.A. – jedna z największych firm energetycznych w Europie.
Konsultanci działu obsługi klienta w call center dostali możliwość wyszukiwania informacji poprzez jedno okno BOTWISE zamiast wielu baz wiedzy. Dzięki wdrożeniu tego rozwiązania udało się m.in. skrócić czas obsługi klienta, poprawić samą bazę wiedzy i skrócić czas onboardingu nowych pracowników.
Pełne case study możecie znaleźć Case Study – innogy